Hobbyåret 2012: En oppsummering

1 jan

En ting må jeg si, jeg følte liksom jeg hadde strikka mer i 2012 enn jeg egentlig har. Når jeg ser igjennom prosjektene mine på ravleriet så ser jeg at jeg kunne vært langt mer produktiv. Nå skal det sies at livet som fulltidsstudent dreier seg mye om lesing, og i perioder bedrev jeg en del jobbing også. Men når jeg ser på boklista mi for 2012 så ligger kanskje mye av svaret der også. Jeg kom meg gjennom 65 skjønnlitterære bøker i tillegg til et tonn pensumlitteratur i fjor. Så jeg tenker løsningen må bli ENDA flere lydbøker dette året. Så kan jeg kombinere mine to favoritthobbyer!  En annen naturlig demper på strikkinga har fire bein og elsker å stikke av med garnnøster. Men jeg vil ikke være han foruten heller. Så her strikkes det mens Gustav sover. Jeg har allikevel klart å finne noen kandidater til diverse kategorier, så litt håndarbeid har jeg da fått tid til. Og vinnerne eeeeer:

Årets voksenstrikk: Påskeprosjektet basert på Rauma jakke. Mod. 213-4. Samme plagget havner inn under kategorien Årets modifisering.

Årets barnestrikk: Milovester i ulike farger og mønster. Her representert ved Milo meets Fana. Utrolig dilledannende mønstre som kan varieres i det uendelige! Ypperlige barselgaver!

Årets oppheng: Wood Hollow Hat. Det ble ikke laget mindre enn 6 Wood Hollow luer i fjor, i tillegg til et par Wood Hollow votter og en improvisert Wood Hollow hals…

Årets garn: Rauma Mitu og Holst Garn Supersoft 100% uld. Kjempegodt å strikke med, holder seg godt i bruk og kan brukes til alt! Gensere, luer, votter – mulighetene er uendelige!

Årets dings: Generelt lite nye dingser på meg i år, men duskelagerne fra Clover (kjøpt på Get Knitted) er fiffige saker.

Årets farge: Gult! Det hele toppet seg med det vanvittig nydelige garnet Scrumptious i fargen «Gold». Men i det store og hele blir jeg veldig glad når jeg kan få strikke med gult. Bare så synd at de fleste av min omgangskrets som får gaver ikke er like enige. Så gult ender ofte opp som egostrikk her i gården. Grå havner på en god andreplass fordi den fargen så godt lar seg kombinere med andre, mer saftige farger.

Og når man først er inne på egostrikk, årets egoplagg er: Heartland Lace Shawl. Gjett om jeg gleder meg til å ta i bruk dette i løpet av det kommende året da!

Årets gakkemønster: Skal man dømme utifra den massive positive responsen på Ravleriet (1571 hjerter!) så er det «Striped Mittens According to Badegakk» som vinner denne kategorien. Men selv om jeg er veldig fornøyd med resultatet på disse vottene er jeg selv veldig fornøyd med jakka «Ludvig». Så da tenker jeg at vi sier det er dødt løp mellom disse to jeg. To vinnere med andre ord.

Årets hekleprosjekt: Vargavinter. Ikke bare fordi det er en av de få hekleprosjektene jeg har bedrevet i år, men fordi disse vottene er så utrolig nydelige i all sin enkelhet! Klarte ikke å stoppe heklinga før jeg hadde laget tre par.

Årets «til en god sak»: Nå ble dette prosjektet presentert litt seint, og anmodningen kom ikke før i september, men allikevel. Å strikke sokker til hjemløse i Oslo i samarbeid med Frelsesarmeen er et prosjekt jeg fikk så god følelse av at jeg kommer til å fortsette i 2013, og som jeg oppfordrer flere til å bli med på! I fjor ble det 2 par. I år håper jeg å få til minst 12 par.

Skjermbilde 2013-06-26 kl. 14.27.58

12 svar til “Hobbyåret 2012: En oppsummering”

  1. trinemamma 1. januar 2013 kl. 19:16 #

    Så mye fint du har produsert i 2012.
    Håper 2013 blir minst like produktivt. Jeg koser meg med å lese bloggen din :-)

  2. Elisabeth 1. januar 2013 kl. 19:55 #

    Du har som alltid produsert veldig mye flott. Er enig i at vottene og Ludvig er årets prosjekter fra deg. Følger deg selvfølgelig inn i det nye året også og ønsker deg et riktig godt 2013-strikkeår :)

  3. Torunn 1. januar 2013 kl. 20:53 #

    Så utruleg mykje flott du har produsert i 2012!!

  4. Hanne 1. januar 2013 kl. 21:53 #

    Så mye fint :) Du strikker i så fine farger altså. Blir inspirirert av deg til å strikke mer i gult. Ønsker deg et godt nytt år og gleder meg til å følge bloggen din videre i det nye året.

  5. Vibekes lille ullne 2. januar 2013 kl. 07:49 #

    Mye flott strikk og du inspirerer til å strikke med gult, som egentlig er en ikke-farge her i huset. Vottemønsteret står i strikkekøen og skal strikkes som vanter tror jeg. Godt nytt år! :)

  6. Hespetre 2. januar 2013 kl. 08:55 #

    Ikke overraskende, men masse lekkert!
    Håper du får et godt nytt strikkeår, kanskje vi til og med treffes?

  7. Monstermønster 2. januar 2013 kl. 22:33 #

    Veldig inspirerende! Jeg vender stadig tilbake hit, gleder meg til å følge videre i 2013!

  8. tantemaraj 8. januar 2013 kl. 22:22 #

    Du har stadig nye vrier på strikk, det liker jeg!! Og miloene… de er så artige – flott kombinasjon av mønster!! Jeg ønsker deg et godt nytt strikke år!! – og følger stadig med:)

  9. Erica 11. januar 2013 kl. 19:06 #

    Er gjerne med på sokkeprojekt i år også, jeg har sikkert litt garn som kan brukes til slikt. Selvom du har laget færre ting, er det mange med stor nydelighetsfaktor. Kvalitet fremfor kvantitet, vet du!

  10. Beate 27. januar 2013 kl. 14:39 #

    Du lager så mye fint! Jeg liker både farger og mønster som du velger!!

  11. Sirius 10. februar 2013 kl. 11:05 #

    Her var det masse fint! Likte spesielt de stripete vottene og barnejakken. Legger meg til som følger.

    God søndag :)

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 124 andre følgere

